Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προβολή Τετάρτη 1 Απριλίου 2009

Σινέ Κρονιο
01/04/2009 - 19:30

Milk – Μιλκ
Σενάριο: Ντάστιν Λανς Μπλακ
Σκηνοθεσία: Γκας Βαν Σαντ
Παίζουν: Σον Πεν, Εμίλ Χιρς, Τζος Μπρόλιν, Ντιέγκο Λούνα, Τζέιμς Φράνκο

Το στόρι: Η ιστορία του Χάρβεϊ Μιλκ, δημοτικού συμβούλου του Σαν Φρανσίσκο και πρώτου δηλωμένα ομοφυλόφιλου εκλεγμένου δημόσιου λειτουργού στις ΗΠΑ, ο οποίος δολοφονήθηκε από πολιτικό του αντίπαλο το 1978.

Υποκλιθείτε στο ταλέντο ενός μεγάλου ηθοποιού. Ο Σον Πεν αποδεικνύει –για άλλη μια φορά- τι σημαίνει ηθοποιός με χάρισμα, καθώς τον βλέπεις να μεταμορφώνεται, να είναι ο Χάρβει Μιλκ στην καινούρια ταινία του Γκας Βαν Σαντ.

Ένα καλογραμμένο σενάριο, για τη ζωή του αγνώστου έως σήμερα στους περισσότερους Μιλκ, που αποτέλεσε άνθρωπο-σύμβολο του γκέι κινήματος της δεκαετίας του ’70, γίνεται η αφορμή για να αναδείξει και πάλι τη γνήσια σκηνοθετική του ματιά ο Γκας Βαν Σαντ, που τον τελευταίο καιρό είχε εκπλήξει τους θεατές μόνο δυσάρεστα.

Σε μια εποχή που στη συντηρητική Αμερική κυριαρχούσε το τρίπτυχο «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια», ένας άνθρωπος έρχεται από το πουθενά και προσηλυτίζει με την απλότητα και την ειλικρίνειά του κόσμο ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού. Πιστεύω του η διαφορετικότητα και η αποδοχή της. Κινητήρια δύναμη των πράξεών του η ελπίδα.

Θα τον ακολουθήσουν χιλιάδες, γιατί ο Μιλκ δεν παρουσιάστηκε ως ο αλάνθαστος ήρωας, που κοίταζε τους «κοινούς θνητούς» από ψηλά. Ήταν ένας από αυτούς, ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας, απλός, οικείος, με ελαττώματα και αδυναμίες. Ούτε είχε κάποια διάθεση να αγιοποιηθεί ή να πεθάνει για τα πιστεύω του. Αντίθετα, αυτό που θαυμάζεις στον Μιλκ είναι το πάθος του για ζωή.

Αν και η ιστορία του Μιλκ συνέβη πριν 30 χρόνια, παρόλα αυτά μοιάζει εξαιρετικά επίκαιρη και σύγχρονη, σε μια εποχή που ο κόσμος ψάχνει να βρει και πάλι την ελπίδα του σε κάτι ή κάποιον.

Με ένα εξαιρετικό καστ, ο Γκας Βαν Σαντ παρουσιάζει μια βαθιά ανθρώπινη ταινία, απ’ τις καλύτερες της χρονιάς, και ελπίζουμε ο Σον Πεν την βραδιά των Όσκαρ να φύγει με το χρυσό αγαλματάκι, γιατί πραγματικά το αξίζει (επιφυλάσσομαι βέβαια γιατί ακόμα δεν έχω δει τον «Πυγμάχο»).

Αθανασία Μιχοπούλου (www.tranzistor.gr)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προβολή 16/03 : Ατίθασες

Ατίθασες  της Ντενίζ Γκαμζέ Εργκιουβέν     Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Βραβείο LUX Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 2015 Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας 2016 Επίσημη Συμμετοχή | Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών 2015 Βραβείο Label Europa Cinemas, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών 2015 Επίσημη Συμμετοχή, Διαγωνιστικό τμήμα, Βραβεία LUX 2015 Βραβείο Κοινού Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σικάγο 2015 Μεγάλο Βραβείο (Golden Duke), Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Οδησσού 2015 Βραβείο Καλύτερης ταινίας, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σεράγιεβο 2015 Βραβείο Καλύτερου Γυναικείου Καστ (Güneş Şensoy, Doga Doğuşlu, Tuğba Sunguroğlu, Elit İşcan, Ilayda Akdoğan), Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σεράγιεβο 2015 Επίσημη Συμμετοχή, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Τορόντο 2015 Βραβείο Κοινού FISCHER του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια, 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης  Το καλοκαίρι έχει μόλις α

Πρόγραμμα : Χειμώνας 2018 Β΄ Κύκλος

06/02 - ΡΟΜΑ 20/02 - Ο ΕΝΟΧΟΣ 06/03 - ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ (19:00) 20/03 - ΚΑΠΕΡΝΑΟΥΜ

Προβολή 20/03 : Καπερναούμ

Καπερναούμ //  Capharnaum   Κοινωνική 2018 | Έγχρ. | Διάρκεια: 126'  Λιβανο-γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ναντίν Λαμπακί με τους: Ζαΐν Αλ Ραφία, Γιορντάνος Σιφερό, Μπολουατίφ Τρέζορ Μπανκολέ Η ιστορία ενός ατίθασου, χαρισματικού αγοριού, το οποίο επαναστατεί ενάντια στη, γεμάτη κακουχίες, ζωή του και παλεύει να βρει τρόπο να επιβιώσει στις παραγκουπόλεις του Λιβάνου, μετατρέπεται σε μια συγκλονιστική ταινία για τους ανθρώπους του περιθωρίου, αλλά και το ακατανίκητο ανθρώπινο πνεύμα. Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών, υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας. Κριτικές : Στην ταινία συμβαίνουν συγκλονιστικά πράγματα τόσο από άποψη περιεχομένου όσο κι από καθαρά κινηματογραφική σκοπιά όπου η σκηνοθέτης ΝΑΝΤΙΝ ΛΑΜΠΑΚΙ, αποδεικνύεται γνώστης τεράστιος του κινηματογράφου και άνθρωπος μαζί αφού θέλησε να καταπιαστεί με τέτοιο θέμα κι όχι με το πόσους γκόμενους αλλάζει η εκάστοτε Γαλλίδα που δεν ξέρει τι της γίνεται παρά την απασχολεί μόνο η κλειτ