Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προβολή 01/02/2012 : 'Αλπεις

Η Κινηματογραφική Λέσχη Σερρών ''Στιγμές Της Πόλης" παρουσιάζει την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου στις 19:30 στο Σινε-Κρόνιο την νεα δημιουργία του Γιώργου Λάνθιμου '''Αλπεις".


'Αλπεις
του Γιώργου Λάνθιμου
με τους Αριάν Λαμπέντ, Αγγελική Παπούλια, Άρη Σερβετάλη

Βραβείο Σεναρίου στο 68ο Φεστιβάλ Βενετίας 2011 

Υπόθεση:
Μια νοσοκόμα, ένας τραυματιοφορέας, μια αθλήτρια ρυθμικής γυμναστικής και ο προπονητής της έχουν δημιουργήσει μια ομάδα. Αντικαθιστούν νεκρούς ανθρώπους. Προσλαμβάνονται από τους φίλους και τους συγγενείς των νεκρών. Η ομάδα ονομάζεται Άλπεις και ο αρχηγός της, ο τραυματιοφορέας, ονομάζεται Mont Blanc. Τα μέλη της ομάδας είναι υποχρεωμένα να λειτουργούν σύφωνα με κάποιους κανόνες που έχει ορίσει ο αρχηγός. Η νοσοκόμα δεν υπακούει αυτούς τους κανόνες. 


Κριτικές :

Ο Λάνθιμος ανταλλάσσει τη δραματική σάτιρα μ’ ένα ψυχρό γκανγκστερικό ιδίωμα, όπου η «αναντικατάστατη» ομάδα με τους υποκατάστατους εκμεταλλεύεται τον πόνο, προσφέροντας το ξεροκόμματο της συντροφιάς με μεθοδικό επαγγελματισμό. Ό,τι ζητάς παίρνεις. Η έκκληση για παρέα είναι πραγματικό περιστατικό, ένα ακόμη αποδεικτικό απόγνωσης μεταφυσικής ερημιάς. Οι Άλπεις είναι μια τολμηρή ταινία, έμμεσα πολιτική, βαθιά ανθρώπινη. - Lifo

Οπτική, καδραρίσματα, διεύθυνση φωτογραφίας, σε υψηλά επίπεδα, θα συναρπάσουν το βλέμμα των περισσότερο μυημένων στη «σχολή Λάνθιμου», η ημιμπρεχτική υποκριτική αυτή τη φορά δε συγκρούεται με τη νατουραλιστική καθοδήγηση, η Αγγελική Παπούλια κατανοεί σε βάθος την υπόσταση του «πολλαπλού» ρόλου της και μεγαλουργεί με άνεση, τα αστεία (ποιος περίμενε να ηχήσει στην ταινία η πάλαι ποτέ παπανδρεϊκή, αν και αγαπητή από το ναζιστικό καθεστώς της Γερμανίας, Carmina Burana;) εκπλήσσουν και δονούν το εσωτερικό κενό ή την αμηχανία του θεατή και οι Άλπεις κατακτούν το δύσκολο υψόμετρο - στόχο που έχει βάλει ο δημιουργός τους.  - mftm.blogspot.com

 «Θα μπορούσε να πει κανείς πως οι “Άλπεις” του Γιώργου Λάνθιμου αποτελούν μία μεταμοντέρνα επαναπροσέγγιση της (κινηματογραφικής) κοσμοθεωρίας περί σύγχρονης σκέψης, που πρώτος ανέπτυξε ο Κρόνενμπεργκ.»- Sight and Sound

«Με τον “Κυνόδοντα”, την πολυβραβευμένη προηγούμενη ταινία του, ο Λάνθιμος εξασφάλισε τη φήμη του χαμογελαστού νεκροθάφτη της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας. Με τις “Άλπεις”, αυτή την υπέροχα παγερή, αδιαφανή νέα του δουλειά, προχωρά ακόμη παραπέρα, παρουσιάζοντας μια κοινωνία που έχει χάσει προ πολλού τον προσανατολισμό της, καταλήγοντας συναισθηματικά ανισόρροπη.» - Xan Brooks, The Guardian

«Θα το πούμε μόνο μια φορά: αξίζει να πάτε στις “Άλπεις” όσο πιο απροετοίμαστοι γίνεται. Δε μοιάζει με τίποτα που να έχετε ξαναδεί (εκτός, βέβαια, αν είστε fan του “Κυνόδοντα”) και η πραγματική απόλαυση έγκειται στο να την παρακολουθείτε να σας αποκαλύπτει σιγά-σιγά τα μυστικά της...»
«Σχετικά πιο προσιτή από τον “Κυνόδοντα”, η νέα ταινία του Λάνθιμου αποτελεί μια κατάμαυρη κωμωδία, η οποία, όμως, διόλου δε στερείται ανθρωπιάς. Γιατί, όσο παράδοξος κι αν είναι ο κόσμος στον οποίο κινούνται οι ήρωές του, και όσο ακατανόητες κι αν είναι οι πράξεις τους, ο Έλληνας δημιουργός μοιάζει να νοιάζεται πραγματικά για εκείνους...»- Oliver Lyttelton, Indiewire

«Η καυστική νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου είναι εξίσου αλλόκοτη και ελλειπτική με τις προηγούμενές του και ασκεί ακριβώς την ίδια ανεξήγητη, όσο και ακαταμάχητη έλξη στους θεατές που θα δηλώσουν πρόθυμοι να παρασυρθούν στον ερμητικά κλειστό ιστό των απάνθρωπων σχέσεών της...»- Deborah Young, The Hollywood Reporter

«Η νέα ταινία του Λάνθιμου αποτελεί ένα ακόμη μεθυστικό κοκτέιλ από ιδιόρρυθμα περιστατικά και ανθρωπολογικές μελέτες φροϋδικού χαρακτήρα πάνω στο ανθρώπινο είδος και τη σύγχρονη κοινωνία, διανθισμένο με μια εξαιρετικά διεστραμμένη αίσθηση χιούμορ...»- Boyd Van Hoeij, Variety
«Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να παρακολουθείς την εξέλιξη ενός νέου ευρωπαίου κινηματογραφιστή, ο οποίος έχει κάτι το πραγματικά καινούργιο να πει και μάλιστα με έναν γνήσια δικό του τρόπο. Το γεγονός ότι στις ταινίες του συνυπάρχουν ιδανικά η μαύρη κωμωδία, η οδυνηρή μελαγχολία και η διαρκής αίσθηση της απειλής, αποτελεί ένα μικρό, μόνο, δείγμα του ταλέντου του...»
«Αν η ταινία είχε χολιγουντιανή προέλευση, πιθανότατα θα είχε τη μορφή δακρύβρεχτου δράματος ή θρίλερ χιτσκοκικού ύφους. Ωστόσο, οι “Άλπεις” πετυχαίνουν να σε ιντριγκάρουν, επειδή ακριβώς αποφεύγουν τις εύκολες εξηγήσεις...»
-Lee Marshall, Screen Daily



Βιογραφικά

Γιώργος Λάνθιμος
Ο Γιώργος Λάνθιμος γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου και σπούδασε σκηνοθεσία για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.
Με αφετηρία το 1995, έχει σκηνοθετήσει βίντεο για διάφορες χοροθεατρικές ομάδες, τηλεοπτικά διαφημιστικά σποτ, μουσικά βίντεο, ταινίες μικρού μήκους, αλλά και θεατρικά έργα. Το 2011 σκηνοθέτησε την παράσταση «Πλατόνοφ» του Τσέχωφ, η οποία παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο.
Η «ΚΙΝΕΤΤΑ» (2005), η οποία αποτέλεσε το μεγάλου μήκους κινηματογραφικό του ντεμπούτο, προβλήθηκε στα κινηματογραφικά Φεστιβάλ του Τορόντο
και του Βερολίνου, όπου και απέσπασε θετικές κριτικές. Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του, «ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ» (2009) έκανε την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Κανών 2009, όπου και απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας του τμήματος «Ένα Κάποιο Βλέμμα», ενώ ακολούθησαν ποικίλες βραβεύσεις της σε δεκάδες κινηματογραφικά φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Το 2010, ο «ΚΥΝΟ∆ΟΝΤΑΣ» ήταν υποψήφια ταινία για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Η τελευταία του ταινία «ΑΛΠΕΙΣ» (2011) έκανε την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βενετίας 2011, και απέσπασε το Osella Καλύτερου Σεναρίου.

Αγγελική Παπούλια
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και τη ∆ραματική Σχολή του Θεάτρου Εμπρός το 2000.
Συμμετείχε στην κινηματογραφικές ταινίες: «Το Σπιρτόκουτο» (2002), σκηνοθεσία Γιάννης Οικονομίδης, «Αθανασία» (2008), σκηνοθεσία Πάνος Καρκανεβάτος, «ΚΥΝΟ∆ΟΝΤΑΣ» (2009), σκηνοθεσία Γιώργος Λάνθιμος (βραβείο Καλύτερης Ταινίας του τμήματος «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Κανών 2009,
Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Σαράγεβο 2009, υποψήφια για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας 2011),
«ΑΛΠΕΙΣ», σκηνοθεσία Γιώργος Λάνθιμος (Osella Καλύτερου Σεναρίου, Φεστιβάλ Βενετίας 2011).
Τον Οκτώβριο του 2004 ίδρυσε μαζί με τον Γιώργο Βαλαή και τον Χρήστο Πασσαλή την θεατρική ομάδα blitz. Η ομάδα είναι φέτος υποψήφια για το Ευρωπαϊκό Βραβείο Θεάτρου στην κατηγορία Νέες Θεατρικές Πραγματικότητες. Μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας έχει σκηνοθετήσει, γράψει και συμμετάσχει ως ηθοποιός σε διάφορες παραστάσεις. Έχει ακόμη συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις του Μιχάλη Μαρμαρινού, του Λευτέρη Βογιατζή και του Εθνικού Θεάτρου
σε σκηνοθεσία Γιώργου Χουβαρδά και Γιώργου Λάνθιμου.

Ariane Labed
Γεννήθηκε το 1984 στην Αθήνα από Γάλλους γονείς. Μεγάλωσε μεταξύ Ελλάδας, Γερμανίας και Γαλλίας.
Aφού σπούδασε χορό για δέκα χρόνια, συνέχισε σπουδάζοντας «Πρακτική και Θεωρία της Τέχνης» στο Université de Provence.
Είναι ιδρυτικό μέλος του Vasistas Theatre Company και έχει συμμετάσχει σε όλες τις παραστάσεις τους.
Έχει επίσης συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο στην ομαδική παράσταση «Faust» και στην παραγωγή των Vasistas «Phobia» στην Πειραματική Σκηνή,
αλλά και στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου «Πλατόνοφ» σε σκηνοθεσία Γιώργου Λάνθιμου.
Για την πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση στο «ATTENBERG», σε σκηνοθεσία Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, κέρδισε το Coppa Volpi Kαλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας 2010, Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Premiers Plans στο Ανζέρ της Γαλλίας,
και τιμήθηκε με το Βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.
Έκτοτε έχει εμφανιστεί στην τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθινο, «ΑΛΠΕΙΣ» (2011),
η οποία έκανε την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βενετίας 2011, και απέσπασε το Osella Καλύτερου Σεναρίου.

Άρης Σερβετάλης
Ο Άρης Σερβετάλης γεννήθηκε στην Αθήνα. Aπόφοιτος της ∆ραματικής Σχολής του ∆ιομήδη Φωτιάδη.
Από το 1997 συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις με τις ομάδες «Κινητήρας», «Θέαμα» και του ∆ημήτρη Παπαϊωάννου, και έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες Γιώργο Λάνθιμο και Γιάννη Κακλέα και την εικαστικό Έφη Μπίρμπα. Στον κινηματογράφο έχει συνεργαστεί με τον Γιώργο Λάνθιμο, τον Μπάμπη Μακρίδη,
τον Χρήστο Γεωργίου και τον Άγγελο Φραντζή. Έχει εργαστεί για την τηλεόραση και το ραδιόφωνο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προβολή 16/03 : Ατίθασες

Ατίθασες  της Ντενίζ Γκαμζέ Εργκιουβέν     Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Βραβείο LUX Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 2015 Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας 2016 Επίσημη Συμμετοχή | Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών 2015 Βραβείο Label Europa Cinemas, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών 2015 Επίσημη Συμμετοχή, Διαγωνιστικό τμήμα, Βραβεία LUX 2015 Βραβείο Κοινού Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σικάγο 2015 Μεγάλο Βραβείο (Golden Duke), Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Οδησσού 2015 Βραβείο Καλύτερης ταινίας, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σεράγιεβο 2015 Βραβείο Καλύτερου Γυναικείου Καστ (Güneş Şensoy, Doga Doğuşlu, Tuğba Sunguroğlu, Elit İşcan, Ilayda Akdoğan), Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σεράγιεβο 2015 Επίσημη Συμμετοχή, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Τορόντο 2015 Βραβείο Κοινού FISCHER του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια, 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης  Το καλοκαίρι έχει μόλις α

Πρόγραμμα : Χειμώνας 2018 Β΄ Κύκλος

06/02 - ΡΟΜΑ 20/02 - Ο ΕΝΟΧΟΣ 06/03 - ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ (19:00) 20/03 - ΚΑΠΕΡΝΑΟΥΜ

Προβολή 20/03 : Καπερναούμ

Καπερναούμ //  Capharnaum   Κοινωνική 2018 | Έγχρ. | Διάρκεια: 126'  Λιβανο-γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ναντίν Λαμπακί με τους: Ζαΐν Αλ Ραφία, Γιορντάνος Σιφερό, Μπολουατίφ Τρέζορ Μπανκολέ Η ιστορία ενός ατίθασου, χαρισματικού αγοριού, το οποίο επαναστατεί ενάντια στη, γεμάτη κακουχίες, ζωή του και παλεύει να βρει τρόπο να επιβιώσει στις παραγκουπόλεις του Λιβάνου, μετατρέπεται σε μια συγκλονιστική ταινία για τους ανθρώπους του περιθωρίου, αλλά και το ακατανίκητο ανθρώπινο πνεύμα. Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών, υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας. Κριτικές : Στην ταινία συμβαίνουν συγκλονιστικά πράγματα τόσο από άποψη περιεχομένου όσο κι από καθαρά κινηματογραφική σκοπιά όπου η σκηνοθέτης ΝΑΝΤΙΝ ΛΑΜΠΑΚΙ, αποδεικνύεται γνώστης τεράστιος του κινηματογράφου και άνθρωπος μαζί αφού θέλησε να καταπιαστεί με τέτοιο θέμα κι όχι με το πόσους γκόμενους αλλάζει η εκάστοτε Γαλλίδα που δεν ξέρει τι της γίνεται παρά την απασχολεί μόνο η κλειτ