Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προβολή 22/01/2014 : Χαραγμένες Ζωές

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014
Σινέ Κρόνιον
19:30




«ΧΑΡΑΓΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ»
του Σπύρου Τέσκου





Η Ευρώπη, για τρίτη φορά στην ιστορία της, ζει τον οικονομικό φασισμό. Όπως αποδεικνύει μια προσεκτική αναδρομή στην ιστορία, οι δύο παγκόσμιοι πόλεμοι, που αιματοκύλησαν εκατομμύρια ανθρώπους, χρηματοδοτήθηκαν από τα ιδια οικονομικά συμφέροντα  που οδηγούν σήμερα στην εξαθλίωση ολόκληρες χώρες. Τα μέσα επιβολής είναι διαφορετικά, ο στόχος παραμένει ο ίδιος. Η επικράτηση της οικονομικής ολιγαρχίας με οποιοδήποτε τίμημα. Η ταινία ανιχνεύει τα στοιχεία της ιστορίας που αποδεικνύουν το γεγονός αυτό μέσα από αδιαμφισβήτητα ντοκουμέντα.

Παράλληλα καταγράφει τα αποτελέσματα του οικονομικού φασισμού στην ελληνική κοινωνία κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, αλλά και σήμερα, αναδεικνύοντας ομοιότητες που σοκάρουν.   Το νήμα πιάνεται από τις ιστορίες δύο ανθρώπων, που υπήρξαν θύματα δύο διαφορετικών εποχών. Από την μία ο Ικαριώτης δάσκαλος Γιώργος Κρόκος, που εκτελέστηκε από τους Γερμανούς την πρωτομαγιά του 1944. Ένας άνθρωπος που αγωνίστηκε για να μεταδώσει ιδανικά και αξίες και έδωσε τη ζωή του γνωρίζοντας ότι «μόνο ωφέλησε, μα κανέναν δεν ζημίωσε» με σκοπό «να είμαστε ελεύθεροι στο μυαλό και να περιβαλλόμαστε από ζωντανούς».

Από την άλλη ο Δημήτρης Χριστούλας που προέβη σε μια βαθιά πολιτική και συμβολική πράξη, δίνοντας τέλος στη ζωή του στις 4 Απριλίου του 2012 μπροστά στο ελληνικό κοινοβούλιο. Ενας άνθρωπος που συνειδητά επέλεξε αυτή την πράξη, θέλοντας να μεταδώσει αισιοδοξία, όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται αυτό. Αισιοδοξία για μια ζωή που οι άνθρωποι θα διεκδικούν αυτά που τους αξίζουν, που οι νέοι θα έχουν το δικαίωμα να ελπίζουν. Ο Δημήτρης Χριστούλας θυσιάστηκε με την ελπίδα να αφυπνίσει τον κόσμο ώστε να αντισταθεί σε κάθε είδους δικτατορία.

Η εικόνα συμπληρώνεται από εικόνες της σημερινής εξαθλίωσης στη χώρα μας, από τις βίαιες αστυνομικές επιθέσεις, την παραπληροφόρηση ή την απόκρυψη της πραγματικότητας από τα ΜΜΕ, αλλά και την αντίσταση των εξεγερμένων πολιτών στην προσπάθεια υποδούλωσης της Ελλάδας από τον οικονομικό φασισμό.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προβολή 16/03 : Ατίθασες

Ατίθασες  της Ντενίζ Γκαμζέ Εργκιουβέν     Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Βραβείο LUX Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 2015 Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας 2016 Επίσημη Συμμετοχή | Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών 2015 Βραβείο Label Europa Cinemas, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών 2015 Επίσημη Συμμετοχή, Διαγωνιστικό τμήμα, Βραβεία LUX 2015 Βραβείο Κοινού Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σικάγο 2015 Μεγάλο Βραβείο (Golden Duke), Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Οδησσού 2015 Βραβείο Καλύτερης ταινίας, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σεράγιεβο 2015 Βραβείο Καλύτερου Γυναικείου Καστ (Güneş Şensoy, Doga Doğuşlu, Tuğba Sunguroğlu, Elit İşcan, Ilayda Akdoğan), Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σεράγιεβο 2015 Επίσημη Συμμετοχή, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Τορόντο 2015 Βραβείο Κοινού FISCHER του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια, 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης  Το καλοκαίρι έχει μόλις α

Πρόγραμμα : Χειμώνας 2018 Β΄ Κύκλος

06/02 - ΡΟΜΑ 20/02 - Ο ΕΝΟΧΟΣ 06/03 - ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ (19:00) 20/03 - ΚΑΠΕΡΝΑΟΥΜ

Προβολή 20/03 : Καπερναούμ

Καπερναούμ //  Capharnaum   Κοινωνική 2018 | Έγχρ. | Διάρκεια: 126'  Λιβανο-γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ναντίν Λαμπακί με τους: Ζαΐν Αλ Ραφία, Γιορντάνος Σιφερό, Μπολουατίφ Τρέζορ Μπανκολέ Η ιστορία ενός ατίθασου, χαρισματικού αγοριού, το οποίο επαναστατεί ενάντια στη, γεμάτη κακουχίες, ζωή του και παλεύει να βρει τρόπο να επιβιώσει στις παραγκουπόλεις του Λιβάνου, μετατρέπεται σε μια συγκλονιστική ταινία για τους ανθρώπους του περιθωρίου, αλλά και το ακατανίκητο ανθρώπινο πνεύμα. Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών, υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας. Κριτικές : Στην ταινία συμβαίνουν συγκλονιστικά πράγματα τόσο από άποψη περιεχομένου όσο κι από καθαρά κινηματογραφική σκοπιά όπου η σκηνοθέτης ΝΑΝΤΙΝ ΛΑΜΠΑΚΙ, αποδεικνύεται γνώστης τεράστιος του κινηματογράφου και άνθρωπος μαζί αφού θέλησε να καταπιαστεί με τέτοιο θέμα κι όχι με το πόσους γκόμενους αλλάζει η εκάστοτε Γαλλίδα που δεν ξέρει τι της γίνεται παρά την απασχολεί μόνο η κλειτ