Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προβολή 11/02 - Δύο ημέρες μια νύχτα

Δύο ημέρες, μία νύχτα - Deux jours, une nuit
των Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
με τους Marion Cotillard, Fabrizio Rongione, Pili Groyne
Βέλγιο, Γαλλία, Ιταλία - 2014 - 95' - Δράμα

Κατά την απουσία της Σάντρα από το εργοστάσιο όπου εργάζεται, οι συνάδελφοι της συνειδητοποιούν ότι μπορούν να καλύψουν τη βάρδια της με μικρές υπερωρίες και χρηματικά μπόνους. Η Σάντρα πρέπει να τους πείσει να αρνηθούν τα μπόνους για να κρατήσει τη δουλειά της.





Συμμετοχή στο Επίσημο Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Καννών 2014.


 Με την οικονομική κρίση στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης καταπιάνονται στην εξαιρετική ταινία τους «Δυο μέρες, μια νύχτα» οι αδερφοί Ζαν-Πιέρ και Λικ Νταρντέν («Ροζέτα», «Το παιδί»), που πρωτοείδαμε στο διαγωνιστικό τμήμα του 67ου κινηματογραφικού φεστιβάλ των Κανών. Πρωταγωνίστρια είναι η Σάντρα, μια εργάτρια σε επιχείρηση, η οποία, αφού επιστρέψει από θεραπεία για ψυχολογικού στρες, προσπαθεί, στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου (σε δυο ημέρες και μια νύχτα, όπως λέει και ο τίτλος) να πείσει τους συναδέρφους της να την υποστηρίξουν στην επαναληπτική ψηφοφορία της Δευτέρας, όταν έχουν να διαλέξουν ανάμεσα στο να τη δεχτούν να επιστρέψει στη δουλειά της ή να την απορρίψουν και να εργαστούν οι ίδιοι περισσότερες ώρες και να αμειφθούν, ο καθένας, με πριμ 1.000 ευρώ. Παρά τα ψυχολογικά της προβλήματα, που αυξάνονται όταν μαθαίνει πως στην πρώτη ψηφοφορία η πλειοψηφία την έχει καταψηφίσει, η Σάντρα (με τη Μαριόν Κοτιγιάρ να ερμηνεύει με ευαισθησία και δύναμη το ρόλο), προσπαθεί, με τη βοήθεια του συζύγου της και μιας φίλης και συναδέρφου, να πείσει τα υπόλοιπα πρόσωπα, σε προσωπικές συναντήσεις που αρχίζει να κάνει στη διάρκεια των δύο ημερών, να τη ψηφίσουν.
Για τους αδερφούς Νταρντέν το θέμα που προέχει είναι εκείνο της αλληλεγγύης, σε μια εποχή που η ευρωπαϊκή κοινωνία έχει, στο μεγαλύτερο μέρος της, μετατραπεί σε απολιτική, με το λαό να έχει χάσει την εμπιστοσύνη του στα διάφορα κόμματα - εκείνο που δυστυχώς επικρατεί, είναι, όπως οι ίδιοι τόνισαν στη συνέντευξη Τύπου στις Κάνες, «η μανία της απόδοσης και του βίαιου ανταγωνισμού ανάμεσα στους εργάτες - κάτι που συμβαίνει δυστυχώς σε όλες τις χώρες, όχι μόνο στο Βέλγιο». Η αναγκαία αλλαγή, όπως τονίζουν στην ταινία τους, βρίσκεται στην επαφή ανάμεσα στους ανθρώπους - στη σχέση της Σάντρας με τους συναδέρφους της, στην κατανόηση πως η ανάγκη να εργαστεί και όχι να βρεθεί στην ανεργία, είναι πιο σημαντικό από του να πάρει κανείς το πριμ για να φτιάξει το σπίτι, τον κήπο του ή όποιες άλλες οικογενειακές αλλαγές, τη στιγμή που παίζεται η τύχη μιας γυναίκας και μητέρας δυο παιδιών. Με ένα καλογραμμένο σενάριο, με μια ρεαλιστική γραφή, με την κάμερα να καταγράφει τις παραμικρές λεπτομέρειες και όσο το δυνατό πιο αντικειμενικά, την εγωιστική (συχνά υποκριτική) στάση των διαφόρων προσώπων απέναντι στη Σάντρα (ορισμένοι αρνούνται για εντελώς απαράδεκτους, συχνά γελοίους, λόγους και άλλοι γίνονται ακόμη και βίαιοι στη στάση τους απέναντί της), οι αδερφοί Νταρντέν έφτιαξαν μια ακόμη εξαιρετική, με μια δόση σασπένς, ταινία, ταινία που τη χαρακτηρίζει η ίδια ανθρωπιά και συγκίνηση που συναντάμε στις καλύτερες ταινίες τους.(ENET)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προβολή 06/02 : ΡΟΜΑ

Ρόμα   Δραματική 2018 | Α/Μ | Διάρκεια: 135'  Σκηνοθεσία Αλφόνσο Κουαρόν με τους: Γιαλίτζα Απαρίσιο, Μαρίνα ντε Ταβίρα, Νάνσι Γκαρσία, Χόρχε Αντόνιο Γκερέρο


Tο πιο προσωπικό έργο έως τώρα του βραβευμένου με Όσκαρ σκηνοθέτη και συγγραφέα Αλφόνσο Κουαρόν (Gravity, Τα παιδιά των Ανθρώπων, Θέλω και τη Μαμά σου), η ταινία «Ρόμα» ακολουθεί την Κλίο (Γιαλίτσα Απαρίσιο), μια νέα οικιακή βοηθό μιας οικογένειας στη Ρόμα, μια γειτονιά μεσαίας τάξης στην Πόλη του Μεξικού. Σε αυτήν την καλλιτεχνική επιστολή αγάπης προς τις γυναίκες που τον μεγάλωσαν, ο Κουαρόν αντλεί υλικό από την παιδική του ηλικία για να δημιουργήσει ένα ζωντανό και συναισθηματικό πορτρέτο της εσωτερικής διαμάχης και της κοινωνικής ιεραρχίας κατά τη διάρκεια της πολιτικής αναταραχής της δεκαετίας του 1970.



Κριτικές :
Το «ROMA» είναι η απόλυτη τελειότητα!! Κατά μία εκδοχή μπορεί να είναι κι η καλύτερη ταινία του ΑΛΦΟΝΣΟ ΚΟΥΑΡΟΝ, ενός σκηνοθέτη που βρίσκεται σε διαρκή και καλπάζουσα άνοδο κι ο οποίος έχει περάσει εδώ και χρόνια …

Πρόγραμμα : Χειμώνας 2018 Β΄ Κύκλος

06/02 - ΡΟΜΑ



20/02 - Ο ΕΝΟΧΟΣ

06/03 - ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ (19:00)


20/03 - ΚΑΠΕΡΝΑΟΥΜ

Προβολή 23/01 : Το ξέρουν όλοι

Τo Ξέρουν Όλοι  Todos lo Saben / Everybody Knows
Δραματική 2018 | Έγχρ. | Διάρκεια: 132' Ισπανογαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ασγκάρ Φαραντί με τους: Πενέλοπε Κρουζ, Χαβιέ Μπαρδέμ, Ρικάρντο Νταρίν, Μπάρμπαρα Λένι 
Η Λάουρα επιστρέφει με την κόρη και τον γιο της από το Μπουένος Άιρες στο χωριό της στην Ισπανία για το γάμο της αδερφής της. Στη γιορτή που ακολουθεί όμως κόβεται ξαφνικά το ρεύμα και η κόρη της εξαφανίζεται. Η Λόρα ταξιδεύει με την κόρη και το γιο της στο χωριό που μεγάλωσε για το γάμο της αδερφής της. Οι εντάσεις όμως δεν λείπουν από την οικογένεια της και τα συναισθήματα που τρέφει για τον παλιό της φίλο Πάκο περιπλέκουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Η γιορτή συνεχίζεται όταν το ρεύμα πέφτει ξαφνικά και η κόρη της Λόρα εξαφανίζεται.


O βραβευμένος με Όσκαρ Ασγκάρ Φαραντί (Ένας Χωρισμός, Ο Εμποράκος) σκηνοθετεί την Πενέλοπε Κρουζ και το Χαβιέ Μπαρδέμ σε αυτό το πολυδιάστατο ψυχολογικό δράμα.
Κριικές :

«ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΟΙ» (TODOS LO SABEN) (EVERYBODY KNOWS): Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Α…