Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προβολή 11/02 - Δύο ημέρες μια νύχτα

Δύο ημέρες, μία νύχτα - Deux jours, une nuit
των Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
με τους Marion Cotillard, Fabrizio Rongione, Pili Groyne
Βέλγιο, Γαλλία, Ιταλία - 2014 - 95' - Δράμα

Κατά την απουσία της Σάντρα από το εργοστάσιο όπου εργάζεται, οι συνάδελφοι της συνειδητοποιούν ότι μπορούν να καλύψουν τη βάρδια της με μικρές υπερωρίες και χρηματικά μπόνους. Η Σάντρα πρέπει να τους πείσει να αρνηθούν τα μπόνους για να κρατήσει τη δουλειά της.





Συμμετοχή στο Επίσημο Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Καννών 2014.


 Με την οικονομική κρίση στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης καταπιάνονται στην εξαιρετική ταινία τους «Δυο μέρες, μια νύχτα» οι αδερφοί Ζαν-Πιέρ και Λικ Νταρντέν («Ροζέτα», «Το παιδί»), που πρωτοείδαμε στο διαγωνιστικό τμήμα του 67ου κινηματογραφικού φεστιβάλ των Κανών. Πρωταγωνίστρια είναι η Σάντρα, μια εργάτρια σε επιχείρηση, η οποία, αφού επιστρέψει από θεραπεία για ψυχολογικού στρες, προσπαθεί, στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου (σε δυο ημέρες και μια νύχτα, όπως λέει και ο τίτλος) να πείσει τους συναδέρφους της να την υποστηρίξουν στην επαναληπτική ψηφοφορία της Δευτέρας, όταν έχουν να διαλέξουν ανάμεσα στο να τη δεχτούν να επιστρέψει στη δουλειά της ή να την απορρίψουν και να εργαστούν οι ίδιοι περισσότερες ώρες και να αμειφθούν, ο καθένας, με πριμ 1.000 ευρώ. Παρά τα ψυχολογικά της προβλήματα, που αυξάνονται όταν μαθαίνει πως στην πρώτη ψηφοφορία η πλειοψηφία την έχει καταψηφίσει, η Σάντρα (με τη Μαριόν Κοτιγιάρ να ερμηνεύει με ευαισθησία και δύναμη το ρόλο), προσπαθεί, με τη βοήθεια του συζύγου της και μιας φίλης και συναδέρφου, να πείσει τα υπόλοιπα πρόσωπα, σε προσωπικές συναντήσεις που αρχίζει να κάνει στη διάρκεια των δύο ημερών, να τη ψηφίσουν.
Για τους αδερφούς Νταρντέν το θέμα που προέχει είναι εκείνο της αλληλεγγύης, σε μια εποχή που η ευρωπαϊκή κοινωνία έχει, στο μεγαλύτερο μέρος της, μετατραπεί σε απολιτική, με το λαό να έχει χάσει την εμπιστοσύνη του στα διάφορα κόμματα - εκείνο που δυστυχώς επικρατεί, είναι, όπως οι ίδιοι τόνισαν στη συνέντευξη Τύπου στις Κάνες, «η μανία της απόδοσης και του βίαιου ανταγωνισμού ανάμεσα στους εργάτες - κάτι που συμβαίνει δυστυχώς σε όλες τις χώρες, όχι μόνο στο Βέλγιο». Η αναγκαία αλλαγή, όπως τονίζουν στην ταινία τους, βρίσκεται στην επαφή ανάμεσα στους ανθρώπους - στη σχέση της Σάντρας με τους συναδέρφους της, στην κατανόηση πως η ανάγκη να εργαστεί και όχι να βρεθεί στην ανεργία, είναι πιο σημαντικό από του να πάρει κανείς το πριμ για να φτιάξει το σπίτι, τον κήπο του ή όποιες άλλες οικογενειακές αλλαγές, τη στιγμή που παίζεται η τύχη μιας γυναίκας και μητέρας δυο παιδιών. Με ένα καλογραμμένο σενάριο, με μια ρεαλιστική γραφή, με την κάμερα να καταγράφει τις παραμικρές λεπτομέρειες και όσο το δυνατό πιο αντικειμενικά, την εγωιστική (συχνά υποκριτική) στάση των διαφόρων προσώπων απέναντι στη Σάντρα (ορισμένοι αρνούνται για εντελώς απαράδεκτους, συχνά γελοίους, λόγους και άλλοι γίνονται ακόμη και βίαιοι στη στάση τους απέναντί της), οι αδερφοί Νταρντέν έφτιαξαν μια ακόμη εξαιρετική, με μια δόση σασπένς, ταινία, ταινία που τη χαρακτηρίζει η ίδια ανθρωπιά και συγκίνηση που συναντάμε στις καλύτερες ταινίες τους.(ENET)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προβολή 16/03 : Ατίθασες

Ατίθασες  της Ντενίζ Γκαμζέ Εργκιουβέν     Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Βραβείο LUX Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 2015 Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας 2016 Επίσημη Συμμετοχή | Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών 2015 Βραβείο Label Europa Cinemas, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών 2015 Επίσημη Συμμετοχή, Διαγωνιστικό τμήμα, Βραβεία LUX 2015 Βραβείο Κοινού Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σικάγο 2015 Μεγάλο Βραβείο (Golden Duke), Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Οδησσού 2015 Βραβείο Καλύτερης ταινίας, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σεράγιεβο 2015 Βραβείο Καλύτερου Γυναικείου Καστ (Güneş Şensoy, Doga Doğuşlu, Tuğba Sunguroğlu, Elit İşcan, Ilayda Akdoğan), Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σεράγιεβο 2015 Επίσημη Συμμετοχή, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Τορόντο 2015 Βραβείο Κοινού FISCHER του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια, 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης  Το καλ...

Προβολή 06/03 : Το Παιχνίιδι Με Τη Φωτιά (19:00)

Το Παιχνίδι με τη Φωτιά    Beoning / Burning Δραματική 2018 | Έγχρ. | Διάρκεια: 148'  Νοτιοκορεάτικη ταινία, σκηνοθεσία Τσανγκ - Ντονγκ Λι με τους: Α-ιν Γιό, Γιόνγκ-σέο Γιουν, Στίβεν Γέουν  Ο Γιόνγκσου, ένας νεαρός που φιλοδοξεί να γίνει συγγραφέας, συναντά τυχαία μια παλιά συμμαθήτριά του, την οποία ερωτεύεται. Ύστερα από ένα ταξίδι της στην Αφρική, εκείνη επιστρέφει συντροφιά με έναν πλούσιο, αινιγματικό άντρα που φουντώνει τη ζήλια του Γιόνγκσου. Βραβείο FIPRESCI Φεστιβάλ Καννών Στην τελική εννιάδα για ‘Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας Ένα διήγημα του Χαρούκι Μουρακάμι εμπνέει σε έναν από τους κορυφαίους Ασιάτες δημιουργούς όχι μόνο μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, αλλά και ένα μικρό αριστούργημα πάνω στην ερωτική εμμονή, συγκεντρώνοντας πανηγυρικά τις καλύτερες κριτικές που γράφτηκαν για διαγωνιζόμενη ταινία την τελευταία δεκαετία στο Φεστιβάλ Καννών. Κριτικές :  Ώρες και μέρες μετά την παρακολούθησ...

Προβολή 20/02 : Ο ¨Ενοχος

Ο Ένοχος  Den Skyldige / The Guilty  Θρίλερ 2018 | Έγχρ. | Διάρκεια: 85' Δανέζικη ταινία, σκηνοθεσία Γκούσταβ Μέλερ με τους: Γιάκομπ Σέντεργκρεν  *Βραβείο Κοινού Φεστιβάλ Sundance *Βραβείο Κοινού Φεστιβάλ Ρότερνταμ *Βραβείο Κοινού Φεστιβάλ Τρανσιλβάνια *Επίσημη Υποψηφιότητα της Δανίας για το Ξενόγλωσσο Όσκαρ  *Υποψήφιο για το Βραβείο Discovery (Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου) *Βραβείο Κοινού και το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας για τον πρωταγωνιστή Γιάκομπ Σέντεργκρεν Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης  Υπόθεση : Ο Άσγκερ Χολμ, αστυνομικός, τηλεφωνητής στα επείγοντα περιστατικά, απαντάει το ένα μετά το άλλο τηλεφωνήματα ρουτίνας και κλήσεις σε βοήθεια σε μια βάρδια που μοιάζει τυπική. Μέχρι που η κλήση μιας γυναίκας που πιθανά έχει απαχθεί θα δώσει στη βραδιά μια αναπάντεχη τροπή αποκαλύπτοντας ένα έγκλημα πολύ μεγαλύτερο από αυτό που νόμιζε αρχικά. Μαζί θα φέρει στην επιφάνεια τα δικά του τραύματα. Για την ταινία: Γυρισμένο αποκλειστικά στους χώρο...