του Αντρέι Ζβιαγκνίτσεφ
με τους Αλεξέι, Σερεμπριάκοφ, Έλενα Λιάντοβα, Ρομάν Μαντιάνοφ, Βλαντιμίρ Βντοβιτσέκοφ
Υπόθεση:
Το "Leviathan" είναι μια μοντέρνα εκδοχή της βιβλικής ιστορίας του Ιώβ στη σύγχρονη Ρωσία. Ο Κόλια ζει σε μια μικρή πόλη στη Βόρεια Ρωσία. Έχει το δικό του συνεργείο αυτοκινήτων. Το κατάστημα του είναι ακριβώς δίπλα στο σπίτι που ζει με τη σύζυγο του Λίλυα και το γιο του Ρόμκα. Ο δήμαρχος της πόλης θέλει να πάρει την επιχείρηση του Κόλια, το σπίτι του και τη γη του. Αρχικά, προσπαθεί να τον εξαγοράσει, αλλά ο Κόλια δεν ενδιαφέρεται. Καθώς ο δήμαρχος γίνεται όλο και πιο επιθετικός, ο Κόλια ζητά από τον καλό του φίλο και δικηγόρο Ντμίτρι να τον βοηθήσει, μη γνωρίζοντας ότι αυτό θα αλλάξει τη ζωή του για πάντα.
Το "Leviathan" είναι μια μοντέρνα εκδοχή της βιβλικής ιστορίας του Ιώβ στη σύγχρονη Ρωσία. Ο Κόλια ζει σε μια μικρή πόλη στη Βόρεια Ρωσία. Έχει το δικό του συνεργείο αυτοκινήτων. Το κατάστημα του είναι ακριβώς δίπλα στο σπίτι που ζει με τη σύζυγο του Λίλυα και το γιο του Ρόμκα. Ο δήμαρχος της πόλης θέλει να πάρει την επιχείρηση του Κόλια, το σπίτι του και τη γη του. Αρχικά, προσπαθεί να τον εξαγοράσει, αλλά ο Κόλια δεν ενδιαφέρεται. Καθώς ο δήμαρχος γίνεται όλο και πιο επιθετικός, ο Κόλια ζητά από τον καλό του φίλο και δικηγόρο Ντμίτρι να τον βοηθήσει, μη γνωρίζοντας ότι αυτό θα αλλάξει τη ζωή του για πάντα.
-
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ 2014 - ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΛΟΝΔΙΝΟΥ 2014
- ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ
ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ - ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΓΙΑ ΟΣΚΑΡ
ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Ο Αντρέι Ζβιάνγκιντσεφ γεννήθηκε στη Σιβηρία. Το 1984, σε ηλικία 20
ετών, αποφοίτησε από τη δραματική σχολή του Νοβοσίμπιρσκ ως ηθοποιός.
Συνέχισε τις σπουδές του στη Μόσχα, στη Ρωσική Ακαδημία Θεατρικών Τεχνών
έως το 1990.
Το 2000 ξεκίνησε να εργάζεται για τον τηλεοπτικό σταθμό REN TV και σκηνοθέτησε τρία επεισόδια για τη σειρά The Black Room.
Το 2003, σκηνοθέτησε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του « Η
Επιστροφή», που απέσπασε αμέτρητα βραβεία, μεταξύ άλλων και το Χρυσό
Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας. Η δεύτερη ταινία του «Η Αποξένωση»,
έκανε πρεμιέρα στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών, το 2007. Το
2008 σκηνοθέτησε το "Apocrypha", ένα μικρό τμήμα του New York, I Love
You. Το “Apocrypha” δεν κυκλοφόρησε ποτέ στην κινηματογραφική εκδοχή της
ταινίας, συμπεριλαμβάνεται μόνο στο DVD.
Η ταινία του «Elena”, έκανε πρεμιέρα στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του
Φεστιβάλ Καννών το 2011, όπου κι απέσπασε το Βραβείο Κοινού.
Φιλμογραφία
Leviafan - Leviathan (2014)
Elena (2011)
Izgnanie - Η Αποξένωση (2007)
Vozvrashchenie - Η Επιστροφή (2003)
Άγγελος Πολύδωρος (myfilm.gr) - 4/5
Δημήτρης Παπαμίχος (myfilm.gr) - 4/5
...Στο στόχαστρο του Ζβιαγκνίτσεφ με ευθείες βολές, είναι η γραφειοκρατία και η διαφθορά που έχει καταστήσει τις σχέσεις των ανθρώπων από ανταγωνιστικές έως εχθρικές... )
Παναγιώτης Αχτσιόγλου (cine.gr) - 3,5/5
...μια δημιουργία αναμφισβήτητα υποβλητική, που όμως μοιάζει να θέλει να κινηθεί σε πολλά θεματικά μέτωπα, μένοντας στο τέλος μετέωρη από τη νοηματική της απληστία...
Γιώργος Κρασσακόπουλος (flix.gr) - 5/5
...μια σπουδαία κινηματογραφική εμπειρία γεμάτη αλήθεια και μεγαλείο, ένα έργο υπέροχων φιλοδοξιών αλλά πάντα στο μέτρο του ανθρώπου, μια ταινία που επιβεβαιώνει τη θέση του Σβιάγκιντσεφ ανάμεσα στους μεγαλύτερους σκηνοθέτες των ημερών μας...
Γιάννης Ζουμπουλάκης (Το Βήμα) - 3,5/5
...Μέσα στις επιβλητικές εικόνες ενός αχανούς, μελαγχολικού τοπίου, εικόνες που κυριολεκτικά σου κόβουν την ανάσα, βλέπουμε να ακτινογραφείται σε ολο της το... μεγαλείο, όλη η σαπίλα ενός συστήματος όπου πολύ απλά, τίποτε δεν έχει μείνει όρθιο...
Άντα Δαλιάκα (Έθνος)
...ο σκηνοθέτης φωτογραφίζει τη ρώσικη κοινωνία από «μέσα» προς τα «έξω», από τα «χαμηλά» προς τα «ψηλά», από τα έγκατα δυσλειτουργικών οικογενειών στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, παγιδευμένη στη ρίζα ενός κληροδοτημένου ασφυξιογόνου συστήματος...
Αγγελική Στελλάκη (in.gr) - 5/5
...Ένα πραγματικό αριστούργημα που χρηματοδότησε η Ρωσία (αλλά στη συνέχεια φαίνεται πως το μετάνιωσε, καθώς το επέκρινε σκληρά) από έναν ιδιοφυή δημιουργό...
Αλέξης Λ. Μακρής (ΑΠΕ - ΜΠΕ, Nooz.gr) - 4/5
...είναι κάτι παραπάνω από την καταγγελία ενός σάπιου συστήματος. Είναι ένα έργο μεγάλης εικαστικής ομορφιάς και σχεδόν βιβλικών δραματικών εντάσεων. Αν έλειπαν κάποια θολά σημεία στην αφήγηση, θα μιλούσαμε για αριστούργημα...
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος (Lifo) - 3/5
... ο δημιουργός της Επιστροφής ξεμακραίνει από τον τραβηγμένο ταρκοφσκισμό της Αποξένωσης για να υιοθετήσει έναν μεικτό ρεαλισμό, κυρίως στο παίξιμο των ηθοποιών, ποτισμένο με κριτική ματιά, άκαμπτο χιούμορ και μια δόση ποιητικότητας, κυρίως στη βιβλική παραβολή και τις εικόνες που αντιπαραβάλλει στη φαυλότητα και στη ασχήμια ...
Ριζοσπάστης
...ένα είδος μοντέρνας εκδοχής της βιβλικής ιστορίας του Ιώβ, σερβιρισμένης με έντονο «κατηγορώ» και προς τον αργυρώνητο κλήρο της οργανωμένης εκκλησίας, συνεταίρο του παντοδύναμου πολιτικού συστήματος που εκβιάζει για τα κεκτημένα και τις ισορροπίες του και με εμπόριο μεταφυσικής ελπίδας...
Elena (2011)
Izgnanie - Η Αποξένωση (2007)
Vozvrashchenie - Η Επιστροφή (2003)
Χρήστος Μήτσης (Αθηνόραμα) - 3,5/5
...Η βιβλική ιστορία του Ιώβ μεταφέρεται σαν μια απαισιόδοξη υπαρξιακή παραβολή σε μια σύγχρονη πραγματικότητα χρεοκοπημένη από ιδεολογίες, θεσμούς και αξίες...
...Η βιβλική ιστορία του Ιώβ μεταφέρεται σαν μια απαισιόδοξη υπαρξιακή παραβολή σε μια σύγχρονη πραγματικότητα χρεοκοπημένη από ιδεολογίες, θεσμούς και αξίες...
Άγγελος Πολύδωρος (myfilm.gr) - 4/5
...Σκηνοθετικός λυρισμός, ποιητικές εικόνες και τραγικές ανθρώπινες
παρουσίες, με φόντο το χειμωνιάτικο παραθαλάσσιο τοπίο της ρωσικής
υπαίθρου, συνθέτουν μια εξαιρετική ταινία...
Δημήτρης Παπαμίχος (myfilm.gr) - 4/5
...Στο στόχαστρο του Ζβιαγκνίτσεφ με ευθείες βολές, είναι η γραφειοκρατία και η διαφθορά που έχει καταστήσει τις σχέσεις των ανθρώπων από ανταγωνιστικές έως εχθρικές... )
Παναγιώτης Αχτσιόγλου (cine.gr) - 3,5/5
...μια δημιουργία αναμφισβήτητα υποβλητική, που όμως μοιάζει να θέλει να κινηθεί σε πολλά θεματικά μέτωπα, μένοντας στο τέλος μετέωρη από τη νοηματική της απληστία...
Γιώργος Κρασσακόπουλος (flix.gr) - 5/5
...μια σπουδαία κινηματογραφική εμπειρία γεμάτη αλήθεια και μεγαλείο, ένα έργο υπέροχων φιλοδοξιών αλλά πάντα στο μέτρο του ανθρώπου, μια ταινία που επιβεβαιώνει τη θέση του Σβιάγκιντσεφ ανάμεσα στους μεγαλύτερους σκηνοθέτες των ημερών μας...
Γιάννης Ζουμπουλάκης (Το Βήμα) - 3,5/5
...Μέσα στις επιβλητικές εικόνες ενός αχανούς, μελαγχολικού τοπίου, εικόνες που κυριολεκτικά σου κόβουν την ανάσα, βλέπουμε να ακτινογραφείται σε ολο της το... μεγαλείο, όλη η σαπίλα ενός συστήματος όπου πολύ απλά, τίποτε δεν έχει μείνει όρθιο...
Άντα Δαλιάκα (Έθνος)
...ο σκηνοθέτης φωτογραφίζει τη ρώσικη κοινωνία από «μέσα» προς τα «έξω», από τα «χαμηλά» προς τα «ψηλά», από τα έγκατα δυσλειτουργικών οικογενειών στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, παγιδευμένη στη ρίζα ενός κληροδοτημένου ασφυξιογόνου συστήματος...
Αγγελική Στελλάκη (in.gr) - 5/5
...Ένα πραγματικό αριστούργημα που χρηματοδότησε η Ρωσία (αλλά στη συνέχεια φαίνεται πως το μετάνιωσε, καθώς το επέκρινε σκληρά) από έναν ιδιοφυή δημιουργό...
Αλέξης Λ. Μακρής (ΑΠΕ - ΜΠΕ, Nooz.gr) - 4/5
...είναι κάτι παραπάνω από την καταγγελία ενός σάπιου συστήματος. Είναι ένα έργο μεγάλης εικαστικής ομορφιάς και σχεδόν βιβλικών δραματικών εντάσεων. Αν έλειπαν κάποια θολά σημεία στην αφήγηση, θα μιλούσαμε για αριστούργημα...
Λουκάς Κατσίκας (Σινεμά) - 3,5/5
...αποκαλυπτική και δραματικά δυνατή καταβύθιση στη σκοτεινή νύχτα της ρωσικής ψυχής...Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος (Lifo) - 3/5
... ο δημιουργός της Επιστροφής ξεμακραίνει από τον τραβηγμένο ταρκοφσκισμό της Αποξένωσης για να υιοθετήσει έναν μεικτό ρεαλισμό, κυρίως στο παίξιμο των ηθοποιών, ποτισμένο με κριτική ματιά, άκαμπτο χιούμορ και μια δόση ποιητικότητας, κυρίως στη βιβλική παραβολή και τις εικόνες που αντιπαραβάλλει στη φαυλότητα και στη ασχήμια ...
Ριζοσπάστης
...ένα είδος μοντέρνας εκδοχής της βιβλικής ιστορίας του Ιώβ, σερβιρισμένης με έντονο «κατηγορώ» και προς τον αργυρώνητο κλήρο της οργανωμένης εκκλησίας, συνεταίρο του παντοδύναμου πολιτικού συστήματος που εκβιάζει για τα κεκτημένα και τις ισορροπίες του και με εμπόριο μεταφυσικής ελπίδας...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου