Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

προβολή 03/02/2016 : Dheepan. Ο Άνθρωπος Χωρίς Πατρίδα



 
Δραματική 2015 | Έγχρ. | Διάρκεια: 110'


Σύνοψη

Για να αποδράσουν από τον εμφύλιο πόλεμο στη Σρι Λάνκα, ένας πρώην στρατιώτης των Τίγρεων του Ταμίλ, μια νεαρή γυναίκα κι ένα κορίτσι, παριστάνουν την οικογένεια. Καταλήγουν λίγο έξω από το Παρίσι. Πρέπει να χτίσουν μια νέα ζωή μαζί, παρόλο που είναι παντελώς άγνωστοι μεταξύ τους.

ΧΡΥΣΟΣ ΦΟΙΝΙΚΑΣ - ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ 2015

O τύπος για την ταινία : 

Χρήστος Μήτσης
αθηνόραμα.gr
Χρυσός Φοίνικας στις Κάνες για μια επίκαιρη, ειλικρινή και επώδυνα ρεαλιστική ματιά στο τίμημα ενσωμάτωσης κάθε ξένου στο «δυτικό παράδεισο».
Διαβάστε ολόκληρη την κριτική


Γιώργος Κρασσακόπουλος
FLIX
Συναρπαστικό από την αρχή ως το τέλος το «Dheepan» μοιάζει σαν φιτίλι που καίγεται οδηγώντας μας σχεδόν νομοτελειακά σε κάτι αναπόφευκτο.


Δημήτρης Δημητρακόπουλος
FreeCinema
Αν και είναι εύκολο να κατηγορηθεί ότι παίρνει φαινομενικά τις εύκολες αποφάσεις, το φιλμ αποκαλύπτεται περισσότερο υπόγειο (και ικανό να μείνει χαραγμένο στη μνήμη) από όσο φαίνεται αρχικά και αποδεικνύεται δείγμα μιας εξαιρετικής γραφής που επαναφέρει τον Οντιάρ στην πρώτη σκηνοθετική γραμμή της χώρας του. Αξίζει να σημειωθεί ότι τίποτα δε θα ήταν το ίδιο χωρίς την εκπληκτική αμεσότητα και των τριών πρωταγωνιστών του, οι οποίοι συνδυάζουν στην οθόνη τραχύτητα και ευαισθησία. Μην αφήσεις να σε τρομάξουν τα (λίγα) γαλλικά που ομιλεί η ταινία.


Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
LiFO
Ανατρέποντας το κλισέ της ανεκτικότητας της Γαλλίας στις έτερες κουλτούρες, το Dheepan φανερώνει χωρίς εξάρσεις και εντυπωσιασμούς τον άγριο ρεαλισμό μιας χώρας με δυσεπίλυτα εσωτερικά προβλήματα, επικεντρώνοντας σε ανθρώπους που στάζουν αληθινή απόγνωση και σφίγγουν τα δόντια για ένα καλύτερο μέλλον – οι ερμηνείες των άγνωστων ηθοποιών στέκονται στο υψηλότατο επίπεδο που μας έχει συνηθίσει ο Οντιάρ.
-


Οι συντελεστες της ταινίας :

Ζακ ΟΝΤΙΑΡ

Ο Ζακ Οντιάρ, γιος του σκηνοθέτη Μισέλ Οντιάρ, γεννήθηκε στο Παρίσι το 1952. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 άρχισε να γράφει σενάρια όπως τα Réveillon chez Bob! and Mortelle randonnée, Baxter, Fréquence Meurtre και Saxo.

Το 1994 σκηνοθέτησε την ταινία Κοίτα Τους Άντρες Όταν Πέφτουν (Regarde les hommes tomber), με τους Ματιέ Κασοβίτς και Ζαν-Λουί Τριντινιάντ. Η ταινία τιμήθηκε με το Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Ταινίας και το Βραβείο Georges-Sadoul. Δύο χρόνια αργότερα, συνεργάστηκε ξανά με τους δύο ηθοποιούς για τη δεύτερη ταινία του Ένας Πολύ Διακριτικός Ήρωας (Un héros très discret), βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ζαν-Φρανσουά Ντενιώ.

Το 2001, ακολούθησε το Πάνω στα Χείλη Μου (Sur Mes Levres) με τους Βενσάν Κασέλ κι Εμανουέλ Ντεβό.

Η τέταρτη ταινία του, Ο Χτύπος Που Έχασε Η καρδιά Μου (De battre mon cœur s'est arête), έλαβε συνολικά δέκα υποψηφιότητες στα Βραβεία Σεζάρ το 2005, κι απέσπασε τα 8, συμπεριλαμβανομένων των Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερου Σεναρίου, Καλύτερης Μουσικής και Φωτογραφίας.

Το 2009, ο Προφήτης (Une Prophete) φεύγει από το Φεστιβάλ Καννών με το Μέγα Βραβείο, αποσπά το BAFTA Καλύτερης Ταινίας και φτάνει μέχρι την τελική πεντάδα για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Τρία χρόνια αργότερα θα βρεθεί ξανά στο Διαγωνιστικό των Καννών με το Σώμα με Σώμα (De rouille et d'os). Η ταινία ήταν υποψήφια για δύο Χρυσές Σφαίρες- Καλύτερου Γυναικείου Ρόλου και Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Η έβδομη ταινία του, το Dheepan: Ο Άνθρωπος Χωρίς Πατρίδα απέσπασε το Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών το 2015.

ΑΝΤΟΝΙΘΑΣΑΝ Τζεσουθασάν

Σε ηλικία μόλις 16 ετών ο Αντονιθασάν (επίθετο) Τζεσουθασάν (μικρό) κατατάχθηκε στους Τίγρεις του Ταμίλ (LTTE -Liberation Tigers of Tamil Eelam) στους οποίους υπηρέτησε ως στρατιώτης μέχρι τα 19. Μετανάστευσε στην Ταϋλάνδη για να φτάσει στη Γαλλία το 1993. Ήταν 25 ετών όταν έκανε αίτηση για πολιτικό άσυλο, το οποίο κι έλαβε. Επί χρόνια έκανε διαφορετικές και περίεργες δουλειές- υπάλληλος σε σουπερ μάρκετ, μάγειρας, καθαριστής, υπάλληλος σε ξενοδοχείο της EuroDisney— γράφοντας ταυτόχρονα με το ψευδώνυμο Shobasakthi.

Παρόλο που γράφει από τα 15 του, έπρεπε να χωρίσουν οι δρόμοι του με τον πολιτικό ακτιβισμό (έως το 1997 συμμετείχε σε μια τροτσκιστική ομάδα στη Γαλλία, και για εκείνο το διάστημα ο ίδιος αναφέρει αστειευόμενος ότι είχε μικρή πρόσβαση στη λογοτεχνία που δεν ήταν ρώσικη) για να αφιερωθεί στη συγγραφή. Έκτοτε γράφει ασταμάτητα άρθρα, θεατρικά, πολιτικά δοκίμια, λογοτεχνική κριτική κ.ά. α έργα του έχουν εκδοθεί κι έχουν διαδοθεί κυρίως στην Ινδία, τη Σρι Λάνκα και τους Ταμίλ της διασποράς.  

Το πρώτο του μυθιστόρημα με τίτλο GORILLA, το οποίο κυκλοφόρησε το 2001 και μεταφράστηκε στα Αγγλικά το 2008, είναι τα απομνημονεύματα του ως παιδί- στρατιώτης.Το μυθιστόρημα TRAITOR (2004), που επίσης μεταφράστηκε στα Αγγλικά, αφορά τη σφαγή 50 πολιτικών κρατουμένων από την κυβέρνηση της Σρι Λάνκα το 1983. also translated into English, deals with about the Sri Lankan government’s massacre of about 50 political prisoners in 1983. Μετά από μια εξάμηνη παύση για τα γυρίσματα του DHEEPAN, επέστρεψε στο γράψιμο. Το τελευταίο του μυθιστόρημα για τη μεταπολεμική Σρι Λάνκα κυκλοφόρησε τον Ιούλιο.

Η υποκριτική του ικανότητα μέχρι το DHEEPAN, περιοριζόταν σε θέατρα που συμμετείχε ως νεαρός και σε προπαγανιστικά θέατρα του δρόμου. Το 2010, είχε ένα ρόλο σε μια Ινδική ταινία για την οποία συνυπογράφει και το σενάριο , το THE DEAD SEA (SENGADAL) η οποία έπεσε θύμα της λογοκρισίας στην Ινδία, αλλά παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Pêcheurs du monde της Γαλλίας το 2013.

ΣΡΙΝΙΒΑΣΑΝ Καλιεσβάρι

Η Σρινιβασάν Καλιεσβάρι έχει συμμετάσχει σε αμέτρητες σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις ως ηθοποιός κι ενίοτε ως σκηνοθέτης ή τεχνικός. Έχει διδάξει θέατρο σε παιδιά και συμμετείχε σε θέατρα του δρόμου για ευαισθητοποίηση του κόσμου για διάφορα θέματα.

Εργαζόταν ανέκαθεν στην Ινδία, και το DHEEPAN είναι ο πρώτος της ρόλος σε κινηματογραφική ταινία. Δύο φίλοι της τη σύστησαν στον casting director Φιλίπ Ελκουμπί, και η επαφή της με το συνεργείο του Ζακ Οντιάρ την έπεισαν να ενδώσει.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προβολή 06/02 : ΡΟΜΑ

Ρόμα   Δραματική 2018 | Α/Μ | Διάρκεια: 135'  Σκηνοθεσία Αλφόνσο Κουαρόν με τους: Γιαλίτζα Απαρίσιο, Μαρίνα ντε Ταβίρα, Νάνσι Γκαρσία, Χόρχε Αντόνιο Γκερέρο


Tο πιο προσωπικό έργο έως τώρα του βραβευμένου με Όσκαρ σκηνοθέτη και συγγραφέα Αλφόνσο Κουαρόν (Gravity, Τα παιδιά των Ανθρώπων, Θέλω και τη Μαμά σου), η ταινία «Ρόμα» ακολουθεί την Κλίο (Γιαλίτσα Απαρίσιο), μια νέα οικιακή βοηθό μιας οικογένειας στη Ρόμα, μια γειτονιά μεσαίας τάξης στην Πόλη του Μεξικού. Σε αυτήν την καλλιτεχνική επιστολή αγάπης προς τις γυναίκες που τον μεγάλωσαν, ο Κουαρόν αντλεί υλικό από την παιδική του ηλικία για να δημιουργήσει ένα ζωντανό και συναισθηματικό πορτρέτο της εσωτερικής διαμάχης και της κοινωνικής ιεραρχίας κατά τη διάρκεια της πολιτικής αναταραχής της δεκαετίας του 1970.



Κριτικές :
Το «ROMA» είναι η απόλυτη τελειότητα!! Κατά μία εκδοχή μπορεί να είναι κι η καλύτερη ταινία του ΑΛΦΟΝΣΟ ΚΟΥΑΡΟΝ, ενός σκηνοθέτη που βρίσκεται σε διαρκή και καλπάζουσα άνοδο κι ο οποίος έχει περάσει εδώ και χρόνια …

Πρόγραμμα : Χειμώνας 2018 Β΄ Κύκλος

06/02 - ΡΟΜΑ



20/02 - Ο ΕΝΟΧΟΣ

06/03 - ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ (19:00)


20/03 - ΚΑΠΕΡΝΑΟΥΜ

Προβολή 23/01 : Το ξέρουν όλοι

Τo Ξέρουν Όλοι  Todos lo Saben / Everybody Knows
Δραματική 2018 | Έγχρ. | Διάρκεια: 132' Ισπανογαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ασγκάρ Φαραντί με τους: Πενέλοπε Κρουζ, Χαβιέ Μπαρδέμ, Ρικάρντο Νταρίν, Μπάρμπαρα Λένι 
Η Λάουρα επιστρέφει με την κόρη και τον γιο της από το Μπουένος Άιρες στο χωριό της στην Ισπανία για το γάμο της αδερφής της. Στη γιορτή που ακολουθεί όμως κόβεται ξαφνικά το ρεύμα και η κόρη της εξαφανίζεται. Η Λόρα ταξιδεύει με την κόρη και το γιο της στο χωριό που μεγάλωσε για το γάμο της αδερφής της. Οι εντάσεις όμως δεν λείπουν από την οικογένεια της και τα συναισθήματα που τρέφει για τον παλιό της φίλο Πάκο περιπλέκουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Η γιορτή συνεχίζεται όταν το ρεύμα πέφτει ξαφνικά και η κόρη της Λόρα εξαφανίζεται.


O βραβευμένος με Όσκαρ Ασγκάρ Φαραντί (Ένας Χωρισμός, Ο Εμποράκος) σκηνοθετεί την Πενέλοπε Κρουζ και το Χαβιέ Μπαρδέμ σε αυτό το πολυδιάστατο ψυχολογικό δράμα.
Κριικές :

«ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΟΙ» (TODOS LO SABEN) (EVERYBODY KNOWS): Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Α…