Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προβολή 13/04 : Victoria

Victoria
του Σεμπάστιαν Σκίπερ

Σινέ Κρόνιο - 19:30


ΑΡΓΥΡΗ ΑΡΚΤΟΣ - Διεθνές φεστιβάλ κιν/φου Βερολίνου
Βραβείο Καλλιτεχνικού Επιτεύγματος- Διεύθυνση Φωτογραφίας

Η Βικτώρια, μια νεαρή κοπέλα από τη Μαδρίτη, συναντά τέσσερις άντρες έξω από ένα νυχτερινό κλαμπ στο Βερολίνο. Ο Σόνε και οι φίλοι του, της υπόσχονται να της δείξουν την αληθινή διασκέδαση της πόλης. Ωστόσο, έχουν ένα χρέος να ξεπληρώσουν. Η Βικτώρια φλερτάρει με το Σόνε κι εκείνος την προσκαλεί να έρθει μαζί τους. Όσο η νύχτα ξετυλίγεται, τα πράγματα φεύγουν από το τον έλεγχο τους.





Ένα σημείωμα του σκηνοθέτη για την ταινία : 
Αυτή η ταινία δεν αφορά μια ληστεία. Είναι μια ληστεία.
Η Βικτώρια γυρίστηκε με ένα πλάνο. Δύο ώρες και δεκατέσσερα λεπτά. Δεν έχει μοντάζ, δεν έχει φτηνά εφέ, ούτε ακριβά. Είναι απλά ένα πλάνο.
Στις 27 Απριλίου του 2014, άνοιξε η κάμερα λίγο μετά τις 4.30 πμ σε ένα κλαμπ που φτιάξαμε μόνοι μας (θέλαμε οι τοποθεσίες να μην απέχουν μεταξύ τους) κι έκλεισε στις 6.54 πμ. Για 2 ώρες και 14 λεπτά τρέξαμε, περπατήσαμε, σκαρφαλώσαμε σε 22 τοποθεσίες, είχαμε 150 κομπάρσους, 6 βοηθούς σκηνοθέτη κι εφτά ηθοποιούς τους οποίους ακολουθούσαν 3 συνεργεία ήχου. Ο ήλιος ανέτειλε σιγά σιγά και η Λάια Κόστα απομακρυνόταν από το διευθυντή φωτογραφίας Στούρλα Μπραντθ Γκρόβλεν, ο οποίος έδειχνε σα να είχε τρέξει μόλις σε μαραθώνιο. Το είχε κάνει. Όλοι μας το κάναμε.
Γιατί το κάναμε; Είναι τρελό. Και λίγο χαζό ίσως. Για ληστεύουν οι άνθρωποι τις τράπεζες; Για τα χρήματα φυσικά! Αλλά δεν είναι ο μόνος λόγος.
Η πρώτη σκέψη που έκανα ποτέ για αυτό το project ήταν όταν σκέφτηκα ότι δε θα λήστευα ποτέ τράπεζα. Δε μου άρεσε η σκέψη. Μπαίνεις σε μια πολύ σκοτεινή περιοχή, όταν με την απειλή ενός όπλου απαιτείς τα πάντα. Να λάβεις όχι επειδή το δικαιούσαι, επειδή το αξίζεις, επειδή εργάστηκες σκληρά, αλλά να απαιτείς κι άμεσα!
Οπότε δημιουργήθηκε η ιδέα της ληστείας και η γνώση ότι δεν είμαστε ληστές, αλλά κινηματογραφιστές. Κι αν γυρίζαμε την ταινία με ένα πλάνο- μια ώρα πριν και μια ώρα μετά τη ληστεία; Έτσι θα γνωρίσουμε τους χαρακτήρες, θα ακούσουμε την ιστορία τους, θα νιώσουμε την ελπίδα και την απόγνωση τους. Γιατί υπάρχουν τόσες πολλές ταινίες για ληστείες, αλλά τόσο λίγες σε κάνουν να βιώνεις την εμπειρία;
Αυτό δεν έχει κατά βάθος σημασία; Όχι η ληστεία. Όχι μια ταινία για μια ληστεία. Ούτε καν η ταινία με ένα πλάνο. Το ταξίδι.
Όσο το σκέφτομαι, νομίζω ότι αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο βλέπουμε ταινίες: όχι για τις ιστορίες, τη δράση, τους χαρακτήρες, αλλά γιατί μας μεταφέρουν σε απρόσιτα μέρη κι απίθανες καταστάσεις- άμεσα! - Σεμπάστιαν Σίπερ


Οι συντελεστές του Φίλμ :

Ο σκηνοθέτης Σεμπάστιαν Σίπερ συμμετείχε στην πρώτη θεατρική ομάδα σε ηλικία μόλις 16 ετών και σπούδασε υποκριτική στη Σχολή Falckenberg του Μονάχου. Εργάστηκε στο θέατρο Kammerspiele αμέσως μετά τις σπουδές του. Έγραψε και σκηνοθέτησε τις πρώτες μικρού μήκους ταινίες του και την 1η μεγάλου μήκους Absolute Giganten σε παραγωγή του Τομ Τίκβερ του «Τρέξε Λόλα τρέξε». Ακολούθησε η ταινία Ο Δικός μου Φίλος (Ein Freund von mir) με τους Ντάνιελ Μπρουλ και Γιούργκεν Φόγκελ το 2004 και το 2008 το Mitte Ende August (Sometime in August).
Πρωταγωνίστησε στο φιλμ «Τρίο – Drei» του Τομ Τίκβερ, μεταξύ άλλων ταινιών, που είχε προβληθεί και στην Πάτρα, στα Ster Cinemas, στη Βέσο Μάρε. Το 2013 ίδρυσε την εταιρία παραγωγής MonkeyBoy με το Γιαν Ντρέσλερ. Η πρώτη τους ταινία «Victoria», επιλέχθηκε για το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Βερολίνου και τιμήθηκε με την Αργυρή Άρκτο, Βραβείο καλλιτεχνικού επιτεύγματος – διεύθυνση φωτογραφίας.

Λάια Κόστα αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές της στις πολιτικές επιστήμες, άρχισε μαθήματα υποκριτικής με τη Νάνσυ Τουνόν. Στο ντεμπούτο της για την ισπανική τηλεόραση, στη σειρά «Bandolera» υποδύεται μια νεαρή κοπέλα που την κακοποιεί ο πατριός της. Ταυτόχρονα, εμφανίστηκε σε σειρές όπως οι «Toledo», κ.α. ενώ ένας μικρός ρόλος στο TENGO GANAS DE TI του Φερνάντο Μολίνα το 2012, σηματοδότησε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο.
Με την επιστροφή της στη Βαρκελώνη, δέχτηκε πρόταση να συμμετάσχει στη σειρά Polseres Vermelles, η οποία τώρα διασκευάζεται στα αγγλικά από τον Αμερικανό σκηνοθέτη Στίβεν Σπίλμπεργκ με τίτλο Red Band Society και τη Μάργκαρετ Νάγκλ του Boardwalk Empire να υπογράφει το σενάριο.
Το 2014, παράλληλα με την ταινία «Victoria», πρωταγωνίστησε και στο «Fort Ross» του Ρώσου σκηνοθέτη Γιούρι Μόροζβορ κι απέσπασε για την ερμηνεία της το Βραβείο Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης Ηθοποιού στο Φεστιβάλ του Κιλκένι της Ιρλανδίας. Η Λάια Κόστα μόλις ολοκλήρωσε τα γυρίσματα για τη νέα ταινία του Φερνάντο Μολίνα, «Palms in the snow». PALMS IN THE SNOW.

Ο Φρέντερικ Λάου έχει γεννηθεί το 1989 στο Βερολίνο. Ήταν μόλις δέκα ετών όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη κι έκτοτε έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 Γερμανικές και διεθνείς παραγωγές.
Ανάμεσα στα πολλά βραβεία που έχει αποσπάσει με τις ερμηνείες του, είναι και το Βραβείο Καλύτερου Β’ Ανδρικού ρόλου από τα Γερμανικά Βραβεία Κινηματογράφου για την ερμηνεία στο φιλμ «Το Κύμα - Die Welle» του Ντένις Γκανσέλ το 2008.









Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προβολή 20/03 : Καπερναούμ

Καπερναούμ //  Capharnaum   Κοινωνική 2018 | Έγχρ. | Διάρκεια: 126'  Λιβανο-γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ναντίν Λαμπακί με τους: Ζαΐν Αλ Ραφία, Γιορντάνος Σιφερό, Μπολουατίφ Τρέζορ Μπανκολέ Η ιστορία ενός ατίθασου, χαρισματικού αγοριού, το οποίο επαναστατεί ενάντια στη, γεμάτη κακουχίες, ζωή του και παλεύει να βρει τρόπο να επιβιώσει στις παραγκουπόλεις του Λιβάνου, μετατρέπεται σε μια συγκλονιστική ταινία για τους ανθρώπους του περιθωρίου, αλλά και το ακατανίκητο ανθρώπινο πνεύμα. Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών, υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας. Κριτικές : Στην ταινία συμβαίνουν συγκλονιστικά πράγματα τόσο από άποψη περιεχομένου όσο κι από καθαρά κινηματογραφική σκοπιά όπου η σκηνοθέτης ΝΑΝΤΙΝ ΛΑΜΠΑΚΙ, αποδεικνύεται γνώστης τεράστιος του κινηματογράφου και άνθρωπος μαζί αφού θέλησε να καταπιαστεί με τέτοιο θέμα κι όχι με το πόσους γκόμενους αλλάζει η εκάστοτε Γαλλίδα που δεν ξέρει τι της γίνεται παρά την απασχολεί μό...

Προβολή 06/03 : Το Παιχνίιδι Με Τη Φωτιά (19:00)

Το Παιχνίδι με τη Φωτιά    Beoning / Burning Δραματική 2018 | Έγχρ. | Διάρκεια: 148'  Νοτιοκορεάτικη ταινία, σκηνοθεσία Τσανγκ - Ντονγκ Λι με τους: Α-ιν Γιό, Γιόνγκ-σέο Γιουν, Στίβεν Γέουν  Ο Γιόνγκσου, ένας νεαρός που φιλοδοξεί να γίνει συγγραφέας, συναντά τυχαία μια παλιά συμμαθήτριά του, την οποία ερωτεύεται. Ύστερα από ένα ταξίδι της στην Αφρική, εκείνη επιστρέφει συντροφιά με έναν πλούσιο, αινιγματικό άντρα που φουντώνει τη ζήλια του Γιόνγκσου. Βραβείο FIPRESCI Φεστιβάλ Καννών Στην τελική εννιάδα για ‘Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας Ένα διήγημα του Χαρούκι Μουρακάμι εμπνέει σε έναν από τους κορυφαίους Ασιάτες δημιουργούς όχι μόνο μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, αλλά και ένα μικρό αριστούργημα πάνω στην ερωτική εμμονή, συγκεντρώνοντας πανηγυρικά τις καλύτερες κριτικές που γράφτηκαν για διαγωνιζόμενη ταινία την τελευταία δεκαετία στο Φεστιβάλ Καννών. Κριτικές :  Ώρες και μέρες μετά την παρακολούθησ...

Προβολή 02/02/2011 - Είμαι ο Έρωτας

Η Κινηματογραφική Λέσχη Σερρών ''Στιγμές Της Πόλης" παρουσιάζει την Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου στις 19:30 στο Σινε-Κρόνιο την ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο ''Είμαι ο Έρωτας'' . Μια αριστοκρατική Art Deco βίλα του Μιλάνου, που ανήκει στους Ρέκι μια πανίσχυρη οικογένεια βιομηχάνων. Είναι η βραδιά των γενεθλίων του ιδρυτή της επιχείρησης, που πρόκειται ν’ ανακοινώσει την αλλαγή σκυτάλης στη μικρή αυτοκρατορία που ο ίδιος δημιούργησε. Στη διάρκεια του δείπνου, ο γοητευτικός εγγονός του Εντοάρντο παρουσιάζει την κοπέλα που θέλει να παντρευτεί, η αδελφή του Ελιζαμπέτα χαρίζει ένα πίνακα στο παππού της κι ένας νεαρός σεφ κάνει μια απροσδόκητη εμφάνιση. Έτσι αρχίζει μια αφήγηση που παρακολουθεί την οικογένεια Ρέκι και τα μυστικά της, κάτω από ένα μικροσκόπιο που βγάζει στην επιφάνεια όλη τη διακριτική γοητεία της μιλανέζικης μπουρζουαζίας, αλλά και όλη την υποκρισία της. Το «Είμαι ο Έρωτας», είναι μια γιορτή για τις αισθήσεις και, ταυτόχρονα, ένα μπαρόκ βισκοντικ...