"Μoonlight" του Μπάρι Τζένκινς
Μια διαχρονική ιστορία ανθρώπινης επαφής κι αυτογνωσίας, το Moonlight
εξιστορεί τη ζωή ενός νεαρού από την παιδική του ηλικία έως και την
ενηλικίωση, καθώς παλεύει να βρει τη θέση του στον κόσμο. Ένα ζωτικό
πορτρέτο της σύγχρονης ζωής ενός αφροαμερικανού κι ένας ποιητικός
διαλογισμός για την ταυτότητα, την οικογένεια, τη φιλία, την αγάπη
πλημμυρισμένος με βαθιά συμπόνοια και καθολικές αλήθειες.
Το συγκλονιστικό όραμα του Μπάρι Τζένκινς συγκινεί με την απεικόνιση των στιγμών, των ανθρώπων και των αγνώστων δυνάμεων που πλάθουν στη ζωή μας και μας καθορίζουν.
Το συγκλονιστικό όραμα του Μπάρι Τζένκινς συγκινεί με την απεικόνιση των στιγμών, των ανθρώπων και των αγνώστων δυνάμεων που πλάθουν στη ζωή μας και μας καθορίζουν.
8 υποψηφιότητες για Όσκαρ 2017 :
Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Μοντάζ, Διασκευασμένου Σεναρίου, Φωτογραφίας, Μουσικής, Β’ Ανδρικού (Μαχερσάλα Άλι) και Β’ Γυναικείου Ρόλου (Ναόμι Χάρις).
Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας (Δράμα)
Κριτικές :
Το Moonlight είναι από εκείνα τα σπάνια δείγματα σινεμά που οδηγούν, αντί να εκβιάζουν, τον θεατή σε μια συναισθηματική ταύτιση, όση απόσταση κι αν έχουν από την κατάσταση και τα πρόσωπα που πραγματεύεται η ταινία. www.lifo.gr
Είναι κινηματογράφος ολκής που μας λέει μια δραματική ιστορία η οποία
διαδραματίζεται στις κοινότητες των Αφρο-Αμερικανών του Μαιάμι, σε
λούμπεν περιβάλλον, και καταφέρνει να μην έχει σχέση ούτε με τις
ανάλογες ταινίες «τσαντίλας» του Σπάικ Λή! Είναι σαν να παντρεύτηκαν ο
ΠΙΕΡ ΠΑΟΛΟ ΠΑΖΟΛΙΝΙ με τον ΗΛΙΑ ΚΑΖΑΝ σε αφρο-αμερικάνικο σκηνικό. www.pantimo.gr
Το «Moonlight» δεν θα ήταν η ταινία που είναι χωρίς το μεγαλείο του
τρίτου μέρους και του φινάλε της, ενός τόσο θαρραλέου και τόσο
γοητευτικά εσωστρεφούς ρομάντζου που φέρνει το «Brokeback Mountain» στο
mainstream σινεμά του τώρα..www.flix.gr
Σκηνοθετικά, ο Τζένκινς «ευρωπαΐζει» απίστευτα! Υπάρχουν πλάνα που φέρνουν στον νου την κίνηση της κάμερας στο «Μη Αναστρέψιμος»
(2002) του Γκασπάρ Νοέ, με αυτό το μαγικό flow στην ανοιχτωσιά του
CinemaScope, συνοδεία ενός εξαιρετικού score, αληθινά λυρικού σε
διαστάσεις, από τον Νίκολας Μπρίτελ, με την ηχητική μπάντα να κόβει και
να ράβει λέξεις από τα στόματα των ηρώων, να μπερδεύει τον Μότσαρτ με
την Αρίθα Φράνκλιν και τον Καετάνο Βελόσο και να επιτρέπει τον ερχομό
της θαλπωρής στους στίχους του «Hello Stranger» με την Μπάρμπαρα Λιούις.www.freecinema.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου